Menu Zamknij

Pakowanie kontraktowe

Pakowanie kontraktowe czyli co-packing oznacza zlecenie spakowania wyprodukowanych towarów wyspecjalizowanej firmie zajmującej się pakowaniem na zlecenie. Korzystanie z usług co-packera pomaga małym producentom skupić się na ich kluczowych kompetencjach, zaoszczędzić pieniądze na sprzęcie do pakowania, robociźnie i logistyce oraz sprzedawać swoje produkty w opakowaniach najwyższej jakości.

Pakowanie kontraktowe to model podwykonawstwa w branży produkcyjnej, w którym producent produktu zleca końcowe pakowanie towarów firmie świadczącej usługi pakowania na zlecenie. Co-packing może być wykorzystywany w prawie każdej branży. Czasami producenci pakują własne towary, a następnie wysyłają je do firmy pakującej na zlecenie w celu przepakowania, aby stworzyć pakiety czy ekspozycje w punktach sprzedaży, lub okleić produkty określoną etykietą lub logo firmy.

Usługi co-packing kiedy skorzystać

Outsourcing pakowania należy rozważyć, jeśli skorzystanie z usług firmy pakującej mogłoby okazać się mniej kosztowne i bardziej wydajne niż dotychczasowe rozwiązania w twojej firmie. A także w sytuacji jeśli wiedza specjalistyczna lub możliwości twojej firmy nie są wystarczające, aby zaspokoić bieżące potrzeby w zakresie pakowania.

  • Przykładowo, firma może nie dysponować niezbędnym sprzętem do pakowania ani kapitałem, aby w niego zainwestować.
  • Być może konieczne jest stworzenie specjalnego opakowania na potrzeby promocji, a firma nie posiada odpowiedniej wiedzy specjalistycznej.
  • Jeśli wkraczasz na nowy rynek, na którym wysyłka masowa i lokalne pakowanie okazują się bardziej opłacalne.
  • Możesz nie mieć odpowiednich zasobów w przypadku gwałtownego wzrostu popytu.

Decyzja o tym, czy skorzystać z usług firmy pakującej na zlecenie, powinna być podejmowana indywidualnie, biorąc pod uwagę konkretne potrzeby i możliwości firmy. Niektóre firmy decydują się również na połączenie tych dwóch podejść: wykorzystanie zasobów wewnętrznych do pakowania jednorodnej podstawowej linii produktów i outsourcing opakowań limitowanych lub specjalnych.

Pakowanie na zlecenie czy się opłaca

Korzystając z co-packingu, producenci mogą skupić się na swoich podstawowych kompetencjach, tj. produkcji towarów, a pakowanie zlecić firmie specjalizującej się w tej dziedzinie. W ten sposób koszty producenta są zmniejszone, ponieważ nie trzeba kupować sprzętu i materiałów do pakowania ani płacić pensji pracownikom zajmującym się pakowaniem. Ponadto nie ma potrzeby umieszczania sprzętu i personelu pakującego w zakładzie producenta, co oznacza, że nie ma potrzeby wynajmowania większej powierzchni magazynowej z wyższym czynszem i kosztami ogólnymi.

Koszty logistyczne można również zmniejszyć dzięki pakowaniu kontraktowemu, ponieważ towary są w mniejszym stopniu przenoszone między obiektami i magazynami podczas procesu pakowania i dystrybucji. Ponadto wyspecjalizowana firma pakująca posiada odpowiednią wiedzę oraz narzędzia aby osiągnąć wyższą jakość opakowania, co jest niezbędne, by przyciągnąć wzrok klientów.

Jak znaleźć odpowiednią firmę pakującą

Jeśli zdecydowałeś się na podwykonawstwo w celu uproszczenia procesu pakowania, następnym krokiem będzie znalezienie odpowiedniej firmy zajmującej się pakowaniem na zlecenie. Ale jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, szukając takiej firmy?

Oto kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze firmy zajmującej się pakowaniem kontraktowym:

1. Cena – należy dokładnie sprawdzić czy stawki firmy co-packingowej pozwolą Twojej firmie być bardziej konkurencyjną? Czy outsourcing opakowań uwalnia dodatkową gotówkę, którą można wykorzystać gdzie indziej?
2. Wydajność i minimalna ilość zamówienia – jeśli jesteś już dobrze prosperującą firmą z dużą ilością zamówień, czy firma ma zdolność do pakowania Twoich produktów w potrzebnych ilościach? A jeśli dopiero zaczynasz w branży, czy są gotowi przyjąć zlecenie na mniejsze zam≤ówienia?
3. Komunikacja – jak wygląda komunikacja z firmą pakującą? Jak szybko odpowiadają na e-maile? Czy zawsze odbierają telefony? Czy powiadamiają cię za każdym razem, gdy coś się zmienia?                                                                                                      4. Reputacja i jakość – podejmując decyzję o współpracy z nowym partnerem biznesowym zawsze warto poszukać opinii na jego temat, oraz sprawdzić czy ma ugruntowaną pozycję i jest znanym ekspertem w danej dziedzinie?